2 de jul. 2017

Jo soc el meu propi experiment*Josep Palau i Fabre

JO SOC EL MEU PROPI EXPERIMENT
Tretze poemes de l'Alquimista
de Josep Palau i Fabre
il·lustrats per Arnal Ballester
Publicat per Males Herbes

Quan em va caure a les mans aquesta delicada edició de "Jo soc el meu propi experiment" Tretze poemes de l'Alquimista, una obra del poeta, narrador i crític d'art  Josep Palau i Fabre, i publicada clandestinament l'any 1952, vaig estar rumiant i fent l'esforç de recordar si mai havia llegit cap fragment de la seva obra durant la meva època d'estudi de literatura a l'institut. I, sincerament, no ho recordo pas, no em ve a la memòria que cap professor l'hagués mencionat o llegit en veu alta.
Res. Res de res.
Per sort, i, anys més tard,  l'he descobert d'una altra manera: no sols gràcies a aquesta acurada publicació de Males Herbes, sinó amb la il·lustració de l'Arnal Ballester.
Més tard, el continuo redescobrint en una encertada exposició a la Fundació Palau, del poble del maresme Caldes d'Estrac, i que es podrà veure fins el 5 d'octubre del 2017. Ja ho sabeu.
Personalment, no m'ha deixat indiferent el fet de poder entrar per un moment dins d'aquest univers
"Jo soc el meu propi experiment": ni el muntatge, ni el rere fons de cadascun dels poemes, ni la veu pausada d'en Palau i Fabre quan ens recita els poemes. Ara res m'ha deixat indiferent.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada